Utvilad

Idag vaknade jag 12.29 och kände mig riktigt utvilad både i kropp och själ. Somnade kring kl. 22 igår kväll så har alltså sovit ca 14 ½ timma...och det behövde jag verkligen. Jag säger som en vis kollega sa "Man ska sova när man är trött och man ska vakna när man är pigg". Anledningen till att jag sov så länge är nog dels att jag haft jättesvårt att sova i veckan och att jag i torsdags var på personalfest och sen började jobba kl. 7 igår morse, blev endast 2-3 timmars sömn. Men det var en jättekul kväll, vi samlades vid lilla bommen och åkte båt ut i skärgården till Särö, det var en båttur på 1 ½ timma. Solen sken och det var underbart, vi skålade med mousserande och gick tipspromenad runt båten. Sen blev vi indelade i lag och fick uppgiften att välja en känd melodi (4 olika att välja på) och skriva en egen text till den melodin. Jag hamnade i lag 2 tillsammans med Martin på marknad, Mats på utveckling och Mikael på genomförande (IHM Business School) och min receptionskollega Linda, men hon åkte bil till Särö så hon var inte med när vi andra skrev låten. Herrejösses vilken låt det blev...jag tror vi var sämst av alla, fast vårt uppträdande lockade till mycket skratt. Vi var nämligen tvungna att sjunga denna sång framför alla i restaurangen (Blomstermåla) med mikrofoner. Eftersom alla andra grupper valde de enklaste melodierna att skriva om texten på så valde vi att vara lite annorlunda. De andra valde melodierna "En kulen natt natt natt, min båt jag styrde..." eller "The final countdown" men vi slog till på "Underbart" med Kalle Moreaus. Verkligen inte den lättaste melodin att sjunga kan jag intyga. Vi var tvungna att ha med 4:a ord i texten: IHM, kärlek, partaj och Blomstermåla samt att använda miniräknare som instrument...??? Ja ni kanske kan tänka er hur konstigt det blev...


Denna lilla båt åkte vi med. =)



Ombord, på väg att lämna hamnen.



Framme på Särö och Blomstermåla, fint uppdukat åt oss.



Middag och underhållning.


Nu sitter jag i soffan och laddar inför det kungliga bröllopet som börjar om ca 15 minuter. Iiiiiii så romantiskt! Så nyfiken på att se hur Victoria ser ut och hur vigseln blir. All lycka önskar jag dem!

Sen ikväll ska jag åka och möta upp Linda & Matte som är här i helgen för att gå på festivalen Pier Pressure på söndag. Det är 3 hårdrocksfestivaler i Göteborg denna helgen ute i Frihamnen, kryllar av festivalare överallt. Märks att sommaren är här. =)

Adjö.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0