Pippi Pelikan

Var ute och gick i kylan förut ikväll, gick i över en timme, och det var perfekt temperatur. -4 stod min termometer på när jag gick iväg. När jag gick började jag längta och minnas saker från min barndom, när jag växte upp. Försökte komma på vad som är mitt första minne, och det är svårt att komma på för man har ju hört saker som föräldrar och släktingar berättar men som inte är ens egna minne. Det som ständigt dök upp i hjärnan var alla barnprogram som jag älskade att titta på när jag var liten. Jag älskade tv och att se allt som hade med barnprogram att göra. Jag minns framförallt den där känslan när programmet äntligen skulle börja, hjärtat skuttade i mej :)

Jag kan inte komma på nåt annat minne, vilket känns lite sorgligt. Hade ju velat ha nåt speciellt minne om nån händelse eller nåt roligt jag gjorde, något hyss eller så. Men jag var en ganska lugn liten tjej tror jag...det enda jag minns är min passion för barnprogram. Minns några favoriter som...Från A till Ö, Fablernas Värld, Trasdockorna, Björnes Magasin, Tippen, Skurt OCH ett av mina absoluta favoriter: PIPPI PELIKAN!!!!
Jag vet inte riktigt vad jag fastnade för hos Pippi Pelikan? Kanske var det att hon kunde flyga? Jag kommer ihåg att hon for runt överallt i Stockholm, än idag varje gång jag går förbi det där tornet (eller vad det nu är) som har en hiss som går högst upp och där uppe finns en restaurang...tror det ligger vid slussen, då tänker jag på Pippi Pelikan och liksom nästan kikar efter henne, hon kanske finns där nånstans? Varenda gång finns en liten gnutta hopp om att få se henne där...




Kommentarer
Postat av: Kattis

Tacka vet jag trasdockrna=) lite trasiga å knasiga är vårt trasdocksgäng..om din mun e sne å din arm ur led å din tå är gul å blå. LAPPA säger trasdockan, det går lika bra ändå=) eller hur var det.



KRAMAR

2010-01-11 @ 12:51:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0