Julen 2009

Jag Älskar Julen! Det var så underbart mysigt att komma hem till Vimmerby när snön gnistrade på backen och i träden. Kvällen innan julafton klädde jag granen (med hjälp av pappa som satte dit stjärnan) medans Anki fixade med maten i köket. Sen drack vi glögg och tittade på Uppesittarkväll med Bingolotto. Saknade syrran såklart =(

På julafton packade vi bilen full med julklappar och mat för att åka in till Lejonhjärtas Gata där vi firade jul tillsammans med Fam Andersson, Farfar, Mats & Johnny. Som vanligt äter man alldeles för mycket och rör sig alldeles för lite. Men jag, Emelie, Pappa, Anki, Marita och Lasse drog på oss massa kläder och promenerade till Kyrkogården där vi tände ljus på mammas och farmors gravar. Mysigt att stå där upp på kyrkogården och se ut över alla tända lyktor...inte en enda bil eller människa hördes, helt tyst! Inte ofta det händer kl. 18.00 i Vimmerby. Efter promenaden kom tomten och vi öppnade julklappar, sen lekte vi med det som vi fått och provade kläder osv. Emelie brukar vara våran lekledare och denna gången spelade vi Julklappsspelet som ingen av oss hade kört förut. Alla utom Jocke spelade så vi var 12 st. Lite rörigt var det men sjukt kul och vi skrattade en hel del =) Den populäraste julklappen var en ask med Dumle choklad som kastades huller om buller mellan alla. Mats vann den till slut men bytte bort den till Stephanie som blev själaglad! =) Lite stolt var man med tanke på att Fazer som gör dumle chokladen är min arbetsgivare. Hehe =)




Kring kl. 02 lämnade vi Lejonhjärtas Gata för att åka hem till Uggletorp och sova. Den natten sov jag riktigt gott kan jag lova =)

Jag längtar nästan tillbaks till julen! Men nu är jag tillbaks i Göteborg och ska tampas med jobbet och sökandet av att hitta ett nytt hem till den 1 april.

Gott Nytt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0