Guys and Dolls

Ikväll (natt är det nog nu iofs) är jag ruskigt trött, ska bli så skönt att blunda, liksom lite extra skönt när man är såhär trött. Jag har jobbat mellan kl. 08.00-17.00 idag, skulle jobbat till 18.30 men företagsspelet som var på IHM blev klart tidigare, och lika glad för det blev jag!! <3
Drog hem och slängde mej i duschen, snitsade till mej lite granna och hoppade sen på vagnen ner mot stan, Cillen hoppade på vid redbergsplatsen. Cillens pojkvän Max jobbar som musiker och ikväll spelade han i orkestern under musikalen Guys and Dolls så han fixade biljetter åt oss. För endast 50 kr, det var som hittat, kollade prislistan, våra platser kostade 575 kr. Sicken rabatt =)
Musikalen var grymt bra, tyckte jättemycket om den! Tänkte först att Jazz, nej det är nog inte min grej, men musikal är ju alltid musikal. Häftiga scenkläder, häftiga dansnummer och grym känsla när man såg orkestern framför scenen. Vi såg dock inte Max som spelade fiol. I pausen drack vi varsitt glas vin och nu känner jag av rödvinet, jag blir alltid så trött av rödvin. Passar ju bra eftersom jag ska sova nu. :)
Fick äntligen träffa Max idag oxå =) för första gången, jättetrevligt var det, vi hann tjöta lite på spårvagnen hem och trallade lite på broadwaymusik. Jag tyckte det var skitkul, han tyckte sådär, antar att man tröttnar när man spelar samma musikal om och om igen. =)

Blir ni sugna på att se Guys and Dolls, kolla in denna länken: http://sv.opera.se/forestallningar/guys-and-dolls-2009-2010/

(Länken är osynlig, vet inte varför, men dra med musen över så ser ni den glimta till).




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0