Vinterjacka

För några veckor sedan budade jag hem en jacka från Tradera som jag hoppades skulle bli en bra och snygg vinterjacka, men tji fick jag! I annonsen stod det strl 42 men när jag fick hem den så var det strl XL, jag tycker att det ändå är lite skillnad...hade det stått XL i annonsen så hade jag aldrig budat på den. Men men...så är det när man handlar på Tradera, alltid en chansning, men man måste ju våga lite för att vinna. =)
Som ni säkert förstår så var ju jackan för stor, tråkigt nog, jag har ju provat massor av jackor i affärerna och då har det varit antingen i strl 40 eller 42, men XL tror jag mer är strl 44 eller 46, i alla fall på den jackan. Hur som helst så har jag nu sålt jackan på Tradera för nästan samma lilla summa som jag betalade.

Denna jacka var det:



Jag har fortfarande inte hittat nån snygg vinterjacka i affärerna...finns flera som är okej, men jag känner inte för att lägga ut 700-1000kr för en okej jacka. MEN då får man plocka fram sin påhittighet istället, som jag nu har gjort. Jag gillar ju min svarta kappa som jag köpte för 2 år sen i Oskarshamn på rea, men den är nu för stor samt att jag inte längre gillar den enorma kragen som var poppis då. Så kom jag och tänka på en jacka som min kompis Carro hade förra vintern, en svart kappa som var A-linjeformad, och den stylade hon till genom att ha ett snyggt skärp i midjan vilket jag tyckte blev vrål snyggt. Tänkte att jag oxå kunde prova det... =D

Innan min omstylning av jackan:


Man ser inte så tydligt men jackan har en stor krage som går ner över axlarna och sen är det ett knytband runt midjan. Bilden är från förra vintersäsongen.


Denna bild blev inte så bra men man ser ju att jackan är liiite för stor, knytbandet åker upp hela tiden så jackan blir bylsig och det är fruktansvärt irriterande. Sen är jackan väldigt tung pga materialet så nu när den är för stor så glider den ner över ena axeln hela tiden och det är obekvämt helt enkelt. I-landsproblem, jag vet! Men jag har varit väldigt duktig eftersom jag nu använder den gamla jackan fast i en ny egen-påhittad design som både är bekväm, varm och snygg. (Enligt mitt tycke)

Efter min lilla styling blev det mycket bättre:



Ja jag vet att jag ser sur ut här men det är faktiskt sjukt svårt att ta bild på sig själv i spegeln, så den arga minen beror på att jag koncentrerar mig. Lillfingret måste jag hålla upp så att det inte ska täcka linsen. ;) Krångligt det här!


Vad tycker ni? I och för sej bryr jag mig inte om vad ni tycker, hehe. Jag trivs skitbra i den nu i alla fall. =D

Jag har vikt in kragen på insidan av jackan och använder nu min nya favvo halsduk som jag köpte för några veckor sen. Jag har även bytt ut knytbandet till ett brett svart elastiskt skärp med dragkedje knäppning som jag köpte på Gina Tricot för över ett år sen på rea, endast 49 kr. Har aldrig använt skärpet så det var ju himla bra att det funkade till jackan, annars hade jag haft ännu ett onödigt köp i garderoben. =) Det allra bästa är att skärpet sitter perfekt vilket gör att jackan sitter där den ska utan att bli för tung, bylsig och hamna snett, & jag slipper hålla på att knyta om och rätta till bandet som fanns där innan. Jippie!

Johanna tycker att det var skitsnyggt och hon trodde jag hade köpt en ny jacka, bra betyg! Igår kväll var det faktiskt en kvinna vid spårvagnshållplatsen som frågade vart jag köpt min jacka...KÄMPEGREIT +++++

Nu ska jag hoppa in i duschen och förbereda mig inför en kväll på jobbet, det ska bli riktigt kul att jobba ikväll. Jag återkommer med en uppdatering om anledningen till det roliga. =) Jag jobbar hela helgen, långa dagar både lördag och söndag, men sen (äntligen) nästa vecka så lugnar det ner sig. Det skulle varit lugnt denna vecka men så blev inte fallet...blev inringd tidigare i onsdags och sen fick jag stanna till 01.30 för att vänta på The Refreshments som skulle rigga ner sin enorma scen, så det blev 12 timmar iställer för 6-7... Jag är extremt trött i kroppen nu efter att ha jobbat intensivt i några veckor. Mina rygg och axel muskler är ansträngda efter att aldrig få vila så behöver verkligen ta det lite lugnt. Ska jobba några kvällar bara, och sen har jag även en väldigt intressant intervju på tisdag som jag ser fram emot. =D

So long...


Kommentarer
Postat av: Fröken Age

Vad påhittig du är o vad snyggt det blev =)

2010-12-03 @ 17:41:22
URL: http://www.metrobloggen.se/frokenage
Postat av: jenny pugh

Skitsnyggt!! Gu va smal du ar, du har inte gatt o fatt anorexia va? Da kommer jag o tvangsmatar dig;-)

2010-12-03 @ 17:45:26
Postat av: Sofie

HAHAHAHA ÅH HERREGUD JENNY! ÄR DU GALEN? Idag har jag ätit 2 stora mackor med smör och enrisrökt prickig korv på, samt apelsin juice och julmust. Sen har det nog slinkit in x antal pepparkakor och nu på jobbet har jag druckit glögg & ätit stoor hamburgare från Burger King med Nacho chips i...skulle inte tro att jag har fått anorexia! Så du behöver inte va orolig, men jag har tyvärr dålig aptit vissa dagar och jobbar man då 14 timmar så blir det att man struntar i att äta. Men nu snackar vi typ 2-3 dagar kanske. Har blivit alldeles för mycket burger king nu eftersom det är närmast jobbet. Inte bra! Eftersom jag har rikskupongerna så är det ju så lätt att gå o handla massa skit...jaja. Kul att du tycker jackan var snygg! Kramis

2010-12-03 @ 21:13:23
URL: http://emmasofiecarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0