Filmhelg

Igår var jag ledig, hade en underbart härlig dag! Gick upp kring halv nio, gräddade faktiskt pannkakor lite halvspontant till frukost. Sen vid 11 mötte jag min jobbarkompis Linda vid munkebäckstorg för en långprommis runt härlanda tjärn som nu blivit en favvisrunda. Älskar detta härliga väder, men antar att det kommer ta slut snart =(  Sen gick jag hem och slappade i soffan till nån rolig tv-show, på eftermiddagen drog jag till gymmet och det blev ett rejält pass. Sen hemåt igen för att mysa till det med fredagsmys, Johanna kom förbi och vi lagade mat och tittade på Morden i Midsomer. Sen hade hon med sig filmen "Män som hatar kvinnor" som jag bävat lite inför. Inte velat se den då många sagt att det är jobbiga scener i den, jag som är sjukt känslig för minsta lilla. Men suget att se vad det var för nåt tog överhand och vi drog igång den. Hua! Fick pausa några gånger, dra täcket över huvvet och hålla för öronen några gånger och gick tom ut i köket för att diska en gång. Klarar inte av dessa sjuka äckliga scener, mår psykiskt dåligt, känns som det är mej de gör dessa saker emot. Men jag klarade mig igenom filmen och jag måste faktiskt säga att jag tycker den är grymt bra! Jättebra handling och grymt bra skådespelare som fick mej såååå ARG och förbannad! Känner mig verkligen stolt över att jag skänker 100kr varje månad till Utsatta kvinnor (våldtäkter, misshandel osv.) via Röda Korset. Vet inte riktigt vad mina pengar gör men hoppas att jag hjälper någon.



Ni som inte har sett den MÅSTE SE DEN! Och jag ska nog faktiskt besöka bion för att se nr 2 i triologin. Flickan som lekte med elden.



Ikväll kanske jag ska på bio och se Sommaren med Göran, får se om jag har ork och lust efter jobbet. Lite mer utav en glädjefilm hoppas jag =)


Kommentarer
Postat av: Fröken Age

Jo män som hatar kvinnor är mycket bra. Längtar efter att de se den andra, får nog bli bio i veckan. Jag har käst böckerna då är man ju lite beredd på vad som ska ske!

2009-09-19 @ 17:40:05
URL: http://www.metrobloggen.se/uragesliv

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0