Ledig idag och barnvakt =)

Känns inte som fredag idag, känns lustigt att inte jobba. Istället är jag barnvakt åt lille herrn, Agaton. Är väldigt nöjd med dagen hittills, allt har gått kanonbra. Vaknade imorse kring kvart i åtta när syrran duschat och gjort sej iordning, vinkade hej då och sen vaknade Agaton så då blev det lite morgonmys i soffan med en bok. Han var lite små kinkig, så fort jag satte ner honom för att kunna göra gröt så började han gnälla och gråta och ville komma upp. Så det var bara att lyfta upp honom och göra gröt samtidigt. Har ju ingen barnstol här hos mej så det här med maten blir ju lite mer komplicerat. Sen busade vi och lekte i vardagsrummet, vi åt clementin och bitarna utav skalet var ju såååå kul att leka med, har skalbitar över hela vardagsrummet nu =) Vi har gosat och skrattar i massor hela förmiddan! Vi gick en sväng till ICA för att handla mjölk så jag kunde göra pannkakor till lunch, vi gick oxå förbi den lilla lekplatsen som finns på min gård. Agaton tycker det är så kul att gunga!



Nu sover lille herrn efter att ha ätit kanongoda pannkakor! Måste säga att jag har lärt mej en del idag, aldrig gräddat pannkakor och matat Agaton med pannkakor samtidigt som jag bär på honom...grymt bra!

Tänkte fixa mej lite nu och när herrn vaknar ska vi åka ner och hälsa på mitt jobb en liten sväng, sen promenera till Avenyn och möta syrran efter hennes konferens är slut.

Ha en bra dag!
Tack o hej, leverpastej.

Kommentarer
Postat av: emelie

Bra jobbat moster! Vilken mysdag, låter härligt

2009-11-13 @ 18:35:22
Postat av: Fröken Age

Åhh mys att vara barnvakt åt det lille charmtrollet!

2009-11-14 @ 13:37:38
URL: http://www.metrobloggen.se/uragesliv

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0