Härlig vecka!

Igår fick vi reda på beslutet om vår framtida jobb situation, Sodexo blev av med kontraktet att driva IHM Hotell & Konferens, IHM har istället slutit avtal med Fazer Amica som nu blir ny entreprenör. Dom kommer erbjuda alla fast anställda att stanna kvar på IHM fast med dem som ny arbetsgivare då. Har blandade känslor inför detta...dels oro över hur det kommer bli nu, kommer dom göra omorganiseringar eller vad kommer hända? Samtidigt så är jag glad och nästan lättad att Sodexo blev av med det eftersom jag inte alls gillar deras personalpolitik eller deras organisation. Jag hoppas jag har en ljus framtid inom Fazer och att dom vill utveckla konferensverksamheten och att dom är beredda att satsa, och jag hoppas framförallt då att jag har möjlighet att få stanna kvar och utveckla den för dem. Ska bli intressant att få träffa dem i nästa vecka och höra vad de har för planer. Jag trivs så fruktansvärt bra på IHM, personalen och stämningen och skolan. Jag hoppas att allt blir bra!!!

Nåja, det händer en del annat som inte har med jobbet att göra oxå...igår skulle jag hängt med Terese och Carro till Slottsskogen för att spela Volleyboll och grilla, men det blev förståss ösregn och åska, typiskt Götelaborg! Men jag tog med mej mina frysta laxfilér hem till Carro och dom tillagade hon alldeles perfekt! Vi käkade ugnsbakad lax med gräslökssås, potatismos och görgo sallad på balkongen...vi avnjöt oxå en flaska vitt. Mums. Vi tjötade såklart en hel massa och det var hur trevligt som helst. =) Milton har haft besök utav Babe, en hona som de ska försöka få gravid...men det gick inte så bra, Milton ville bara en gång =( Vi tog i alla fall en promenad med hundarna innan Babe skulle åka hem till Malmö igen.



Idag har jag simmat efter jobbet, grymt skönt och avkopplande med bastu efteråt. Nu har jag städat och fixat i lägenheten samt kollat på Greys Anatomy såklart. Självklart flödade det till ibland tårkanalerna....suberbra avsnitt. I pauserna smög jag utanför porten och knyckte blommor från buskarna här utanför. Superfina ljuslila blommor som jag prytt hela lägenheten med =) så vackra och dom doftar underbart! 

Imorrn ska jag sitta kvar på jobbet och planera inför personalfesten vi ska anordna nästa vecka...Linda och jag ska kalkylera och beställa maten. Blir nog kul. Efter det ska jag nog ta en lång prommis med Cillen, en tjej kompis som jag jobbade ihop med i Alvesta. Så morgondagen ser jag fram emot! Sen är det fredag! Jippie, fast jag jobbar hela helgen så det blir inte så mycket Jippie.

Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Age

Hoppasd et blir bra på jobbet i framtiden och att det blir bra med de här nya =)



Jo Greys är ett riktigt bra program om man vill tömma sina tårkanaler =) Jag tjuter som en gris varje gång =)

2009-05-28 @ 08:33:02
URL: http://www.metrobloggen.se/uragesliv
Postat av: Systeryster

Din snattare!! :-) låter som en toppendag, hoppas det blir valpar!!



PS du har en bloggängel att hämta på min blogg!!DS

2009-05-30 @ 14:06:13
URL: http://flowerlowa.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Haha så nu har du varit en snattare x) ja vi gjorde det ju inte :P så ingen kom på dig xD haha

2009-05-30 @ 22:44:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0