Midsommar

Hade en underbar midsommar hos Cissi & Pierre i Vimmseby, tog en slappmorgon hemma i Uggletorp innan jag åkte för att hämta emelie och tårtorna =) sen hem till cissi där de höll på för fullt med att klä midsommarstången och vi tjejer gjorde ljuvliga midsommarkransar som sen prydde våra huvuden. Vid två åt vi midsommarlunch med potatis, sill, köttbullar, ägg och snaps såklart =) Vi snapsade varje gång vi sjöng en snapsvisa och det gjorde vi hela tiden, hade ju ett häfte med 25 snapsvisor...jag själv blev riktigt dragen och fick börja snapsa cider istället, fusk enligt vissa men ville inte däcka...



Det var inte bara Midsommar vi firade utan även Petter som fyllde år...därför fick han bära en kungakrona hela dan =)

Dagen var väldigt fin förutom några skurar då och då men vi lyckades få sol när vi skulle dansa runt midsommarstången...



Senare på kvällen kom mer och mer folk, vi grillade och åt jättegod fläskfilé, kyckling, pommes och hemmagjord tsatziki. Gitarren plockades fram och vi mös framför en levande brasa...jag spelade och för första gången guitar hero fast jag gav mej på trummorna. Till en början såg det nog helt galet roligt ut eftersom jag är sååå trögfattad och seg, men efter 45 minuters slit och envishet gick det riktigt bra, fick in varenda slag i rätt takt. =)

Sen somnade jag på min madrass medans Bosse underhöll med sin egen komponerade låt "No La Scala Tonight"...

Nu är jag tillbaks i Götet igen, har haft en lugn dag och ska snart till jobbet, fullbokat på hotellet ikväll i och med ACDC som spelar på Ullevi. Blir nog kul, hoppas incheckningarna går problemfritt och att jag hinner med allt jag ska.

Tjo

Kommentarer
Postat av: Systeryster

Fan va skoj ni verkar ha haft!!!



coolt, jag spelade också guitar hero på midsommar för första gången!! lyckades ganska bra på EASY =)



pöss!

2009-06-21 @ 20:32:45
URL: http://flowerlowa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0