Astrid Lindgrens Värld

Nu har jag kommit halvvägs genom min semester, känns som om jag skulle velat vara ledig längre, skulle vilja låsa in mej en vecka i min lägenhet i gbg och bara vara för mej själv! Känner att jag behöver det! Jättekul och trevligt att träffa alla vänner, släkt och familj men just nu är det mycket. Är sååååå trött, i själen, kroppen...ja ÖVERALLT!

Min tristess just nu kan ju kanske bero på att jag jobbar natt på semestern på hultsfredsfestivalen...hör Kings of Leon men kan inte se dem...irriterande! Längtar till kl 8 när jag kan köra hem till vimmseby och sova skiten ur mej! Eller det kanske jag inte kan heller...Agaton lär vara vaken när jag kommer hem och hålla låda rejält! Gulligt såklart med en 6-månaders bebis men jag vill sooooovaaaaaa!

Idag var jag, syrran, Marcus och Agaton på Alv, vi åkte in kl 10 och gick hela dan, vid lunch kom pappa och anki in oxå och vi lunchade på Kopparkrogen där Bea jobbar. Himla god mat, blev lite revben, lasagne och bakad potatis, som satt som en smäck! Sen kollade vi på Allsång med Prussiluskan och poliserna Kling & Klang, och som vanligt fick skrattmusklerna sig en dos...himla roliga dom där! Måste upplevas!

När vi kom hem från Astrid Lindgrens Värld la jag mej för att sova en stund, efter en timme ringde Emelie, hon var på väg och skulle hämta upp mej för att ta oss till stallet i Boda. Jag följde med och red en utav hästarna som hon sköter där, himla kul!!! Har inte ridit på flera år och det kändes ju i vristerna och knäna kan jag säga. Men vad kul det var!!!! Kanonhärlig nordsvensk (Tuva) som jag red, mysig och lugn (precis som jag) hehe. Vi red en jättemysig runda längs med Bodasjön och det blev en hel del galopp i skogen, det gick så vilt till att min mobil flög ur min ficka så vi fick skritta en bit tillbaks och leta efter den...som tur var hittade Emelie den! Den hade landat mjukt på en gräsplätt helt oskadd!

Sen hemåt igen efter ridningen och då hade familjen grillat och maten var precis uppdukad ute på altanen, kanongott! Sen la jag mej för en andra gång och hann väl blunda i 40 minuter innan det var dags att dra sig ur sängen och åka till Hultsfred! Här sitter jag nu, massa trasiga stängsel och trasiga vattenposter som gör att det sprutar vatten över massa tält på campingen, kul för dem, lär vara sjukt kallt att sova där i natt! Nu är uret 2 på natten och jag har 6 timmar kvar att uthärda! Nu har det varit lugnt ett tag, förhoppningsvis kan jag lägga mej en stund på mitt lilla liggunderlag och blunda en liten stund. Givetvis med walkie talkien nära till hans om det skulle komma något upprop.

Imorrn blir det till att sova på dan och sen göra sig iordning och dra till Hultsfred för att njuta av Lars Winnerbäck på Teaterladan, åhhh så härligt det ska bli! Blir nog till att se The Killers och Takida oxå =)

Ciao for now

Kommentarer
Postat av: emelie

hm, skritta en bit... det var ju nästan hela rundan=) Men kul var det! Det får vi göra om.

2009-07-11 @ 17:57:41
Postat av: Systeryster

hoppas du blir piggare snart! se till att vila upp dej på resten av semestern nu!!! kramar!

2009-07-12 @ 23:29:50
URL: http://flowerlowa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0