Bra eller dålig dag idag?

Har inte bestämt mig för om det är en bra dag idag eller en dålig dag idag...för det mesta brukar jag tänka att det är en bra dag! Men denna dagen är svår att definiera. Har varit förkyld i veckan och är sååå trött och har spänd mage. Känns inte som jag gjort nåt vettigt denna veckan! Måndag och tisdag var jag ledig men låg bara hemma i soffan och jämrade mig över min förkylning. Onsdag fyllde jag år och jobbade kväll, torsdag jobbade jag dag och sen gick jag och ett gäng jobbarkompisar till Incontro vid Gothia för att dricka öl/cider som lite firande av min födelsedag. Där slog vi oss ner på uteserveringen med utsikt över korsvägen och svenska mässan, det pågick en Mary Kay konferens så det var finklädda kvinnor överallt, vi spanade på de olika klänningarna och vissa var sååå vackra, medans vissa var förskräckliga. (tyckte vi)

Efter några öl/cider drog vi (Roger, Jens, Niklas, Marie, Linda och jag) till Liseberg för att köra femkamp. Tjejerna mot killarna förståss =) Tyvärr förlorade vi tjejer, men inte så konstigt med tanke på att det var grenar som Huggkubben och Klubbslaget där man ska slå med en gigantisk slägga (som jag knappt orkade lyfta upp). Skrattade hysteriskt åt Linda som inte heller orkade svinga släggan runt utan backade några meter för att ta sats, lyfte upp släggan och sprang i full fart med sina högklackade stövlar för att kunna slå hårt...hjälpte dessvärre inte för att slå killarna men hon fick bättre poäng än mig. Roger lyckades komma upp i hela 94 poäng medans jag kom upp i 24 =( plus att jag sträckte en muskel i armen (ajaj), kan va farligt det där ;) När vi kämpat färdigt och nyktrat till något satte vi oss på Tyrolen och beställde god mat och dryck. Kanonmysigt hade vi det! Peter joinade oss och det beställdes till och med jägermeister =) Härlig underhållning hade vi oxå, tyrolerbandet spelade och sjöng för fullt. Halv tio sprang jag, Jens, Marie och Peter mot Balder för att hinna med ett åk. Älskar att åka karuseller, får en sån otrolig adrenalin kick, dessvärre återupplivade jag mitt halsont med mitt hysteriska skrikande. Efter att ha åkt Balder 2 gånger gick hela gänget till Incontro igen och satte oss i pianobaren, grymt mysigt och det var en kanon duktig tjej som spelade och sjöng. Vid midnatt drog vi oss hemåt efter en helt galet rolig kväll! Tack alla som var med och firade mej litegranna! Jag var som tur ledig i fredags, stackars dom andra som skulle upp och jobba kl. 7 och 8.

Men nu är veckan förbi och helgen här, jag jobbar både lördag och söndag. Mindre kul, därför jag funderar på om det är en bra eller dålig dag idag. Får fundera lite till och återkomma...

Kommentarer
Postat av: Linda och Agaton

Låter kanonmysigt!!!

2009-08-29 @ 12:06:27
URL: http://flowerlowa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0