VÅRRUSET 2008

Jodå jag sprang Vårruset i måndags kväll, det var skitkul! Ståhlgren och jag laddade upp med lite fullkornspasta på Pasta baren i Växjö innan vi gick för att registrera oss och hämta våra nummerlappar. Sen strosade vi runt bland sponsor tälten och kollade in vad de hade för gratis prylar. (alltid lika girig). Vi fick soya yoghurt som minsann bara innehöll 48 kalorier...WOW! Johanna lyckades nicka in en fotboll i ett nät på första försöket i Folksams sponsor tält och fick då ett par strumpor. När giriga Sofie såg att Johanna fick strumpor för sin insats var hon tvungen att nicka in bollen hon också, fast ingen succé på första försöket, men på 5:e gick den in. (man ska aldrig ge upp, inte när orange-svarta strumpor står på spel i alla fall). Vi spanade också på Peter Siepen som var himla snygg i sina illgröna tajta jeans och sin gröna matchande ögonskugga, den utstyrseln toppade han med en klarröd hatt! Inte illa pinkat! Man såg ju vart han fanns nånstans eftersom han utmärkte sig ganska rejält bland 7500 fruntimmer som nästan alla var klädda i svart. Uppvärmningen var himla kul, man slog sig själv och alla andra när man skulle svänga på armar och ben. Jag gav upp efter ett tag och joggade på stället tills det blev dags för start. Loppet gick jättebra, skön temperatur i luften, massor av folk som hejade på längs hela vägen. Jag orkade springa hela loppet! Så stolt över mej själv, nu kanske jag kan kalla mej för löperska. :) Jag sprang iaf loppet på 33 min, Johanna var 5 min före mej. Jag är kanon nöjd eftersom jag joggat 5 km på typ 40 minuter på löpbandet innan, men nu sprang jag snabbare och det kändes i kroppen efteråt kan jag säga.

Fick precis beskedet att min dator som bara slocknade för typ en månad sen, förmodligen inte går att fixa. :( F_n! Jag som saknar min dator! Så nu ska jag surfa runt efter en bärbar billig enkel dator som jag kan ha. Kanske med mobilt bredband. Vi får se.

Annars händer det inte så mycket i mitt liv, mest fokus på jobbet nu, otroligt mycket att göra. Idag hade vi 184 st konferensgäster! Fyyy det var tufft men kul. Eftersom vår restaurang tar 200 så blir det inte så mycket plats kvar till våra dagens gäster, vi öppnar upp alla utrymmen vi har...relaxen, några grupprum. Vi lyckades få in 49 st!

På fredag bär det av till Vimmerby och Farfars 90-årskalas! Det blir nog en trevlig helg med släkt och familj. Jag ska passa på att flytta upp en del grejer också, flyttar ju om 3 veckor. Iiii tiden går så fort!

Nu ska jag surfa vidare i jakten på en ny dator. Sen blire nog krubb i kistan och kanske ett bad!

Lev vackert!

Kommentarer
Postat av: Age

Bra jobbat att springa vårruset =) Jag hade med tänkt det men har inte hunnit springa någonting nu innan så orkar nog inte ens en kilometer. Får sikta på nästa år =)

2008-05-14 @ 22:12:36
Postat av: syster

det var riktigt bra tid du sprang på!!! trist med datorn, hoppas du hittar dej en ny!! kramar, ses på fredag!!!! pöss

2008-05-14 @ 22:13:21
Postat av: slarsson

Ja men titta, du har ju också en blogg =) Ja det vore jättekul att göra! Hoppas allt är bra med dig. Kram

2008-05-24 @ 11:45:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0