Värmeslag

Jag är nog den enda som kanske inte njuter helt i fulla drag utav värmen och vädret, jag älskar sol men jösses vad hett det är. Var ute på en powerwalk med mp3 i högsta hugg tidigare idag och jag höll på att få solsting, det kunde ju i alla fall blåsa lite svalkande men nej...svetten bara rann om mej! Har hunnit med en hel del idag, vaknade runt 9 av kusin Tomas som plingade på vår speciella ringklocka som låter en trudelutt istället för att bara plinga (som normala ringklockor). Så börjar batteriet ta slut i denna ringklocka så trudelutten går ner några toner samtidigt som den går i slow motion sista versen...och det låter för j_vligt! Det första jag gjorde var att känna efter om jag var lite bakis, Marie och jag delade en flarra rötjut på altanen till kl 1 nån gång igår kväll...men jag mådde alldeles utmärkt! Sov gott gjorde jag också, som en stock. Var nog rödvinets förtjänst. Sen idag har jag promenerat, kollat på Englas begravning på tv (grät floder), lockat både Maries och Alexandras hår vilket tar evigheter, hjälpt Marie med vad hon skulle ha på sig det slutade med att hon lånade både skor, blus och väska av mig. ;) och fint blev det. Jonathan konfirmeras nämligen idag så det var full rulle hemma, kl 2 kom alla som skulle till kyrkan, blev lite avundsjuk när alla gick iväg och jag som måste jobba hela kvällen. Med tanke på att det faktiskt är Pingst och att det endast bor 2 st på hotellet som redan checkat in, känns det lite meningslöst att vara här när man kunde vart med släkt och vänner. Men men, nu har jag nästan precis anlänt till jobbet och ska således spendera 6 och ½ timme till här alldeles själv. Ska läsa aftonbladet och expressen och alla tillhörande bilagor sen får jag nog börja telefon tracka folk i telefonboken...annars kommer denna kväll krypa fram!

Igår var jag ledig, var underbart skönt! Marie och jag sov till typ halv 9, sen åt vi frukost, pratade, satt ute på altanen och myste. Sen vid 10 åkter vi ut till Klappudden för att hämta Alex och hennes kompisar som hade vart hela klassen och sovit över i naturen. De hade fiskat, paddlat kanot, grillat, lekt lekar och haft tipspromenad. Sen stack jag o Marie till friskis och svettis och styrketränade. Jag sprang 40 minuter och riktigt riktigt fort på löpbandet, Vårruset here I come!!!! Jag är jättepigg i kroppen, känns inte alls jobbigt att springa, mest värmen som är jobbig.
Efter att ha spenderat 1 ½ timme på gymmet åkte vi o handlade sen drog vi hem igen. Jag började med bull bak och sockerkaksbak, vilket tog flera timmar...jobbigt! Fast jag hann sitta o gotta mej lite på altanen mellan varven :) Sen lagade jag mat och vi käkade och satt på altanen sent som sagt...mycket trevligt! Förutom alla myggbett.

Nu ska jag gå och leta efter lite mat här på jobbet, är hungrig, hoppas det finns nåt gott...

Sola förståndigt allihopa!

Kommentarer
Postat av: syster

dricker du rödvin, det visste jag inte! hoppas kvällen gick fort.. kramar!!!

2008-05-10 @ 22:14:05
URL: http://flowerlowa.blogg.se
Postat av: Age

Fika eller simma låter kanon =) Det är bara att höra av sig =)

2008-05-12 @ 17:40:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0