TRÅKIG DAG...

Nej usch, vad dålig jag är på att skriva här...! Jag måste vara Alvestas sämsta bloggare :)
Sitter på jobbet, jobbar kväll 1:a maj, lite tragiskt men a women have to do what a women have to do...

Ska strax börja duka upp inför 8 tyskar som ska äta en liten småländsk buffé här ikväll, jag ska fixa maten och servera osv. Ganska skönt att man har någonting att göra ikväll. Har precis stått i baren och sålt 3 shots till samma kvinna, tia maria, baileys och vodka. Dessa shotar har kvinnan halsat innan jag ens hunnit ställa tillbaks flaskorna på sin rätta hylla...jisus. Hmmm vad har hänt på sista tiden...jo jag har haft grymt mycket på jobbet, stora konferenser som äntligen är över, men otroligt KUL! Älskar mitt jobb. Ganska lugn vecka denna veckan, men nästa vecka drar det igång igen *suck* Har 5 veckor kvar att jobba nu, sen slutar sofie och lämnar alvesta för gott, tror jag i alla fall. :/ Flytt till vimmerby där mycket kommer hända, hultsfredsfestivalen och nytt jobb. Spännande. Sen drar sofie till rhodos med becka i 2 veckor...*längtar* Måste säga att det är med lite sorg jag slutar mitt jobb här. Har utvecklats något enormt och lärt känna så många härliga människor, men nån gång måste man dra vidare. Vill ju inte vara här hela livet. Ska bli kul på nya jobbet men det känns lite i hjärtat...en blandning av massa olika känslor.

Vad ska man göra i helgen? Ledig fre-sön, skönt. Bara ledig var tredje helg så man borde ju passa på att göra saker. Men jag känner inte för att göra nånting! Kunde åka hem till vby men har ingen lust. Känns som om jag borde låsa in mej hemma och göra ingenting. Rolig tjej den där sofie. Not.

Min Valborg var underbar, första gången på typ ett halvår som jag fick tillbringa en HEL kväll alldeles ensam! ÅHHHHH så underbart! Jag hade ett brett leende på läpparna hela dan på jobbet igår av tanken på att få va själv. Marie åkte iväg, alexandra oxå, jonathan var dock hemma men ute hela tiden på sin nya moppe. Jag hyrde 2 filmer och la mig i soffan, alldeles ensam, helt själv! Njöt av tystnaden, dansade och sjöng högt och vilt, härligt att få leva ut då och då. ;)

Nu ska jag sätta igång ugnarna och duka upp...ha en trevlig helg alla!

Pöss & Kräm från Alvesta








Kommentarer
Postat av: syster

haha! hade velat se dej dansa och sjunga för dej själv!!! *s* Kan du inte komma hit i helgen om du inte har nått att göra, likaväl som att åka te v-by...???????????????

2008-05-01 @ 18:33:34
URL: http://www.flowerlowa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0