Olyckor sker alltid i triss

Fy vad mycket som har hänt denna veckan, i lördags körde min kollega Magnus omkull med sin eu moppe och bröt skenbenet, fick opereras och är nu sjukskriven i 8 veckor. Kul tänkte vi och slängde oss genast över schemat för att planera framåt. Det löste sig ju snabbt men man fick  ju hoppa in och ta några av Magnus kvällar som ikväll. Sen i måndags hände den andra olyckan, min kollegas pappa fick åka ambulans till lasarettet hjärtproblem, men det är stabilt nu. Men jag fick ta hand om receptionen själv...stressigt. Efter det satt jag och ägaren till hotellet och skämtade om att olycker alltid sker 3 ggr. Vad händer då dagen efter denna skämsamma stund om olyckor. Jo ägaren skulle flyga skärmflygning som han är instruktör i, motorn pajar och han störtar 10 meter rakt ner i backen och får denna stora tunga motor över sig. Ambulans till akuten där oxå, som tur är bröt han inget men han blev rejält mörbultad! Liggandes hemma hela veckan.

Ett råd! Skämta aldrig om olyckor!

Nej nu ska jag börja röra på mig, har vart inne i Växjö med Elin och sminkat oss. Vi hade gratis biljetter till sminkrådgivning och det var jättekul! Mej målade dom på en riktigt lila ögonskugga för att mina gröna ögon skulle framhävas. Blev snyggt men jag ska nog inte sminka mej så mitt på dagen, det får bli en kvällsmake.

Nu ska jag strax till jobbet, jobba kvällen, TRÅKIGT! Men men...imorrn är jag ledig, har en lång dag framför mig, ska skjutsa Marie o Alex o dem till flygplatsen, de åker till Mallorca. Sen ska jag träna, köpa resväska och packa alla mina ägodelar och köra dem till Vimmerby. Sen tillbaks hit på lördag och jobba lördag kväll och söndag. Puh...!

Sen är det bara en vecka kvar här i Alvesta. Tiden bara flyger iväg!

Må gott o lev väl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0