Lugnt på jobbet

God afton, idag har vart en av de skönaste dagarna på länge, det var till och med helt ok att gå upp kl kvart i fem som jag gör varje måndag. Mysigt när det är så ljust redan kl fem på morgonen, vår känslorna spritter i en! Kom till jobbet och det var en lugn skön hastighet på jobbandet hela dagen, lyckades rensa ur en hel del från min jobbiga hög på skrivbordet pust. Fixade med en massa offerter inför hösten, måste ju göra allt väldigt nogrannt eftersom jag inte kommer finnas här då. Ringde runt bland massa komiker och stand up:are för att hitta lite olika alternativ på underhållning till våra konferensgäster! De är mycket trevliga att prata med kan jag säga. En av dem hade ett väldigt roligt mobilsvar må jag säga, jag skrattade gott i minst 5 minuter innan jag kunde fortsätta arbeta igen! Livade upp min dag rejält, säkert därför jag sitter här väldigt optimistisk inför morgondagen. Efter jobbet tog jag bussen in till växjö och friskis och svettis för att köra hårt på mitt favvopass! Åhhgrrr vikket mega super duper pass! *jippie* älskar att jympa hårt till bra musik! tog bussen hem och hoppade av några hållplatser innan för att kunna gå en liten sväng genom skogen hem, tydligen en annan alvestabo som tänkte samma, så vi strosade fram tillsammans och pratade om blommor och ormar o andra naturting. Mysigt.

Sen har jag hunnit med att fixa lite grejjer oxå, har äntligen fått tummen ur och anmält mej till Vårruset, jag o johanna ska springa! Jag har nog inte kondisen men envisheten vinner, jag ska runt den där sjön utan att gå ett enda steg om jag så ska spy in i mål! Tränar varje fredag förmiddag, kör på crosstrainer i 20 min sen springer jag på löpbandet i 30 min. *stolt* Jag är ingen löpare direkt men det ska jag ändra på.

Denna vecka kommer gå i hälsosamma spår för mig, har inhandlat en burk med tabletter som ska vara bra för kropp och speciellt för huden. Kan behövas! Knaprar även rosenrot och omega 2, kanske därför vår känslorna förhöjs. ;) lika glad för det är jag.

Nu ska jag duscha och sen lägga mej och läsa en kanon bra bok, en bok som legat länge o samlat damm. Lånat den av kusinvitamin emelie, hon har skrivit sina initialer så fint på insidan av boken. Bra emelie, annars hade jag aldrig listat ut vems bok det är...

Må gott och lev väl!

Kommentarer
Postat av: Age

vad är det för pass du går på som är så jätte bra? Något speciellt pass?

2008-05-06 @ 09:40:05
URL: http://uragesliv.blogg.se
Postat av: linnéa

Jo det stämmer att jag hade en blogg. Men jag skrev aldrig så den tappade lixom sin mening...Men jag funderar på att ta upp bloggandet igen, vi får se. Hör av dig när du är hemma så får vi bestämma nåt. Kran kram

2008-05-06 @ 10:32:07
Postat av: syster

vad kul att du fick med dej johanna iaf... lycka till på loppet! hoppas pillrena funkar lika bra på din hy som den gjorde på min!!! kramar

2008-05-06 @ 20:24:54
URL: http://www.flowerlowa.blogg.se
Postat av: emelie

Gud vad possitiv du är hela tiden =)
!!!! Blir så glad när ja läser bloggen. Kramis

2008-05-08 @ 17:55:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0