Vart tog vaniljstången vägen?

Igår kväll hade vi kräftskiva i Uggletorp, den var som vanligt väldigt innehållsrik. Jag och Anki dukade upp väldigt festligt på altanen med girlang och kräft hattar. Anki gjorde en kanongod kycklingpaj och sallad och bröd till den bjöds det på.


På med kräfthattarna! Till maten dracks det en massa snapsar av olika slag och varje snaps inleddes med en snapsvisa såklart. Emelie höll i visorna, det levererades både äldre och nyare varianter, allt från Helan går till Spritbutiken. Marita och Anki sjöng en gammal snapsvisa som handlade om nån halt Lotta (?) som de sjöng när de var unga. Ni förstår hur härligt vi hade det...mitt i allt det härliga utbrister faster Marita: Vart tog vaniljstången vägen?? Jag trodde jag skulle dö av skratt. Det visade sig att hon och Emelie hade varit på Hultsfreds marknad och köpte då en vaniljstång, Marita undrade vart den blev av. Ibland undrar jag hur våra hjärnor fungerar eftersom de mest märkliga ting kan dyka upp under olika omständigheter.



Efter kräftorna bjöds det på kaffe och cheesecake, Emelie var först i kön. Efter det blev det PARTY!



Nu sitter man här dagen efter och slöar på jobbet...skönt att jag bara har 2 dagar kvar efter denna. Jag förtjänar lite ledighet faktiskt. Hoppas alla lever ett lika gott liv som jag!

Tschüss!




Kommentarer
Postat av: Age

Åhh vad kul ni verkar haft =)

2008-08-31 @ 13:46:07
URL: http://www.metrobloggen.se/uragesliv
Postat av: Systeryster

hade du ingen bild på mej... bättre än den jag syns i bakgrunden på??? grrr

2008-08-31 @ 19:21:25
URL: http://flowerlowa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0