Kräftskiva



Ikväll är det varning för kräftskiva i Uggletorp! Konstigt att det känns så kul och mysigt att ha kräftskiva när jag inte ens tycker om kräftor, varken levande eller döda. Men det luktar gott om dillen och den goda lagen, vaknade av den doften kl. 01.37 imorse...gick upp för att gå på toaletten och då slog doften mig när jag kom ut i hallen, mötte Anki och hon höll på att koka kräftor som hon och pappsen fiskat upp ur sjön. Man måste ju ha nyfiskade och nykokta kräftor på kräftskivan. Särskilt om man bor på landet och 100 meter från sjön.

Inatt fick jag kramp i vaden (igen) suck. Gör så grymt ont och det krampar i flera minuter. Typiskt eftersom vi har gäster på övernattningsbesök. Syrran & Markus kompisar är på besök i helgen för att gå på ALV. Pinsamt eftersom jag typ ger ifrån mig ett vrål/skrik/stön-blandat läte av smärta. Hoppas jag inte väckte någon :/

Sitter på jobbet och längtar till friheten, det är ju så fint väder idag jö! Ska i alla fall sluta kl. 14 idag, Linn kommer för att byta av mig, kanske får stanna kvar en liten stund och lämna över diverse saker men kommer säkert ifrån hyfsat tidigt. Helst hade jag velat sticka iväg och hinna med att gå lite på ALV och se en teater men nog bäst att åka hem och hjälpa Anki med förberedelser inför kräftis ikväll.

Idag ska jag skicka iväg 5 st ansökningar till olika jobb i Göteborg. Vi får la se hur detta går ;) Hoppas på att något gott ska komma ur detta här.

Ha en trevlig lördag!

Au revoir!

Kommentarer
Postat av: Age

Hoppas kräftisen blir trevlig!

2008-08-30 @ 13:13:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0